18. januar 2014

En introduksjon til tidenes hopp

Hvor vanskelig kan det egentlig være å bryte opp fra et blindspor for å prøve å leve av det jeg har likt best å gjøre nesten hele livet? Kanskje det ikke går så bra, men da har jeg ihvertfall forsøkt. Og er jeg flink nok og målrettet nok, ja da bør det jo kunne funke helt greit! Lykkes jeg bare sånn halvveis, men tjener nok til mat på bordet og litt fest en gang i blant, da var det kanskje fremdeles verdt det?

Denne vinteren samler jeg mot! Etter tjueto år i samme jobb, som riktignok har vært givende for det meste, har jeg lyst til å ta grep. Jeg har tenkt mye på at det er på tide å teste ut mine mer kreative sider. Jeg vet jo at de finnes der inne. Det er ikke dermed sagt at jeg er disiplinert nok til å forvalte en sånn mulighet på beste måte, langt mindre å gjøre det til et levebrød, men uten at jeg faktisk gjør et forsøk, skjer ihvertfall ikke noe.

Uten å prøve, får jeg aldri vite om jeg kunne ha fått det til!


Hvis jeg tør å hoppe, da blir jeg min egen sjef. Går det dårlig kan jeg ikke skylde på noen andre enn meg selv! Skummelt? Ja, veldig skummelt!

På denne bloggen kommer jeg til å fortelle litt om vurderinger og forberedelser, og ikke minst hva som surrer rundt i toppetasjen etter hvert som det nærmer seg sommer 2014 og endelig avgjørelse. Jeg regner med et par oppdateringer pr uke - det blir helt sikkert mange tanker å dele, for avgjørelsen blir alt annet enn enkel!

Jeg skriver ikke her for å få flest mulig følgere eller supermange kommentarer. Dette blir like mye en dagbok for meg selv. Men også en historie med en viss utvikling, håper jeg, for den som måtte ha glede av nettopp det. Kanskje har du erfaringer fra lignende valg, eller går og flørter med tanken om å hoppe, du også? I så fall er det kjekt om du legger igjen noen ord.

Og, ja, jeg trenger opplagt noen støttende heia-rop i tiden framover :)

4 kommentarer:

  1. Neimen, hva er det jeg ser? Ingen kommentarer? HEIA! - Sånn allerede fra første innlegg :) Jeg var først! Husk meg når du slår igjennom og blir superkjendisforfatter. Jeg gleder meg allerede :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei - takk for HEIA og mere til! Som burde vært kommentert for lenge siden. Ja du var først, lover å huske det! :)

      Slett
  2. Hei, jeg kan faktisk ikke huske å ha lest denne bloggposten før, men du får selvsagt heiarop herfra også! Skulle bare mangle :-) Stå på!

    SvarSlett
  3. Takk takk :) Tror ikke denne posten noen gang var på hovedsiden som en vanlig oppdatering, så det er ikke så rart om du gikk glipp av den :)

    SvarSlett

[Forsvant headingen? Klikk her for å starte fra hovedsiden!]