9. oktober 2017

Endelig en åpen dag

Det har vært rimelig hektisk i det siste, så det kjennes helt fint å starte denne uken med en åpen dag. Jo, jeg har nok å finne på, flere prosjekter er under arbeid eller i planleggingsfase. Men siden jeg satt her på hjemmekontoret hele helgen, til tross for det nydelige høstværet, tenker jeg at denne mandagen kan få bli en rolig kosedag. Klokken er bare 9, men jeg har allerede spist dagens første hjemmebakte skillingsbolle/kanelsnurr. De ble bakt i går, da, selv om jeg var oppe kl 7 i dag og nesten kunne rukket det i dag også.

Boller fra arkivet - skillingsboller ser ikke helt sånn ut :)
Helgen gikk med til siste gjennomarbeiding av en av de julenovellene jeg fikk bestilling på lenge før sommeren. Ja,jeg har vært ufattelig treg med å skrive dem, og når jeg først måtte, så gikk det jo rimelig greit. Det er ofte litt bittert å erkjenne at jeg har brukt mye energi på å ha dårlig samvittighet for noe jeg burde ha gjort, når jeg jo ser at det slett ikke var så tidkrevende når jeg bare kom igang. Jeg har riktignok bare fått klarsignal på den ene fortellingen, men poenget er at jeg har gjennomført og levert. Hvis den novellen som ble sendt herfra i går kveld ikke er grei, kan jeg tenke at det var dumt, eller jeg kan jobbe litt mer på den. Jeg har valget.

Gleden ved å få unna novellene handler også mye om at nå kan jeg konsentrere meg 100% om å få ferdig «Vitenskapsromanen». Jeg har ryddet vekk alle andre oppgaver denne uken, så nå som jeg jo har varmet opp med en novelle, er jeg skikkelig klar for å skrive mer. I mitt eget tempo, for jeg blir nødt til å ta det litt rolig hele denne uken.

Leiligheten er nemlig ikke helt funksjonell for tiden, i morges ble både vann og avløp stengt, og forblir stengt helt til fredag ettermiddag! Det betyr at jeg som er vant med å drikke en bøtte kaffe hver dag, må gå ut for å gå på do! Jeg har derfor tenkt å ta meg en spasertur hver dag rundt lunsjtider - eller når naturen kaller, og i dag er det jo dessuten helt blått der ute, kanskje jeg kan ta meg tjue minutter på en parkbenk også? Det er veldig lenge siden sist! Men matlaging, dusjing og alt annet som krever vann blir krøkkete - jeg finner løsninger, men regner med å måtte bruke litt mer tid på det meste.

Akkurat nå skal jeg høre på musikk mens jeg oppdaterer noen av bloggene mine, og kanskje koser jeg meg med skillingsbolle nummer to, og så blir det manusjobbing etter den spaserturen og kanskje resten av døgnet. Vi får se, det er ganske godt med en åpen dag...

2 kommentarer:

  1. Hei! Skillingsboller hørtes godt ut! Men at de stenger vannet etc. hørtes mindre behagelig ut. Vet om noen som skal pusse opp, og de vurderer å bo et annet sted så lenge. Men selvsagt, det er mye bra med å være hjemme også.

    Jeg leker også med tanken om en julenovelle for tiden, men er litt usikker på hvor jeg skal sende den. Bær kanskje hive meg rundt og få gjort det snart, nå som jeg jo har større kapasitet til å bruke PC igjen! Lykke til med oppgraderingen av leiligheten :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Det skjer ingenting i selve leiligheten, så her er alt som før, bortsett fra det med at vann og avløp er stengt. Har do og dusj i bakgården, så det går nokså greit bortsett fra enkelte småting som å unngå mat som krever skrelling og skylling etc.
      Så gøy at du skriver julenovelle! Men du bør være rask, jeg tror nok at de fleste bladene stenger den døren i oktober. Men sikkert mange trykksaker som aviser og fagblader etc som har en novelle i julenummeret selv om de ikke har så mye av den typen stoff ellers i året. Lykke til!

      Slett

[Forsvant headingen? Klikk her for å starte fra hovedsiden!]