11. august 2017

Sommeren som regnet bort

Jo da, jeg har endelig tatt meg et par ferieuker, og selv om jeg har med manus, tenkte jeg faktisk at skitt au, kanskje jeg skal gi blaffen i alt som er arbeid, og bare slappe av og gjøre sommerting i årets eneste ferie?

Men så begynte det å regne! Ikke bare bøtter det ned, men mellom bygene er det yr, og fra før var sommerhagen så bløt at jeg nærmest må ta på meg redningsvest når jeg en sjelden gang våger meg utenfor sommerhuset. Siden jeg verken har tv eller internett i feriehuset, ble det en hel del jobbing allikevel, gitt.

Så nå skriver jeg mer på manus, det innledende kapitlet krever en hel del omskrivinger, så jeg har såvidt kommet til tosifrete sidetall. I tillegg har jeg lest gjennom Les Misérables manuset og hørt på opptak fra en versjon fra 1988, for å sette meg inn i historien og stemningen. Og så er det blitt noen dager med litt snekring, og selvfølgelig litt luking og sånn når regnet tar pause. Ennå har jeg ikke begynt på julenovellene, jeg kan kanskje se an været litt, det er jo en passende oppgave hvis det kommer snø i løpet av ferien...

Selv om det altså blir mer jobbing i ferien enn jeg hadde tenkt, er det helt greit. Mentalt har jeg uansett fokus på ting som skjer etter at jeg er tilbake i hovedstaden. Da starter jo prøvene mine i teateret, pluss at jeg har et par dager med opptak for en stor TV-serie hvor jeg allerede jobbet noen dager i juni - gleder meg til å bli ferdig med den, for liksom å rydde unna ihvertfall ett av de litt langsiktige prosjektene. Og så skal "Vitenskapsromanen" sendes ut i verden for aller første gang!

Også i år gleder jeg meg til å ta fatt på hverdagene igjen, det betyr vel at jeg har det ganske bra! Ferien kan liksom ikke bli ferdig fort nok...

4 kommentarer:

  1. Hihi, en snøbyge eller to hadde helt klart vært gunstig for den stemningen som trengs når man skriver julenoveller :) Men vi får vel håpe det ikke blir så kaldt riktig enda...
    Det er hverdager det er flest av, så bare fint at man kan lengte tilbake til dem etter et ferieavbrekk. Lykke til med spennende prosjekter!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Sent svar, jeg måtte drøye til jeg var tilbake i byen, og her er det jo hektisk som aldri før! Leste at det var frostnetter et sted på østlandet, så det snøværet var jo ikke så usannsynlig som jeg trodde... God helg!

      Slett
  2. Hei,
    Nei snøbyger kan vente til vinteren. Jeg har tomatplante på verandaen som jeg ikke vil ha ødelagt, så noe snø med det første kommer det ikke, for den har jeg avbestilt :-) Skjønner det ble mer skriving på deg nå enn planlagt ja, men min erfaring at inspirasjonen ofte kommer når man minst venter det. Fortsatt fin skrivetid!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Har travløe tider nå, jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal rekke over alt sammen, her gjelder det nok å få unna ett eller flere prosjekter i en fei, sånn at det blir bedre armslag for de resterende. Jeg er ikke så flink på akkurat det... God helg :)

      Slett

[Forsvant headingen? Klikk her for å starte fra hovedsiden!]