29. oktober 2015

Ny novelle i Familien nr 22

Nå er det lenge siden jeg hadde noe på trykk i et ukeblad, så da var det ekstra hyggelig å finne siste utgave av Familien i postkassen, med novellen min «Sparebluss». Dette er en av de første relasjonsnovellene jeg skrev, mens det ennå var mars.

Enkelte fortellinger og karakterer lever videre i meg lenge etter at teksten er fullført. Andre noveller kjenner jeg meg ferdig med så snart de er solgt, og kanskje blir det ikke nødvendigvis tekstene fra siste kategori som trekkes fram som eksempler på hva jeg skriver. «Sparebluss» kommer nok inn under siste kategori, men det er nok fordi den ble til nokså tidlig i prosessen min. Jeg håper uansett at den gir en hyggelig lesestund for mange, ledsaget av fin illustrasjon fra John Hancock.

Og ja - siden jeg selv snur litt på kronen nå i permisjonen og sparebluss jo også er stikkord for en del av innleggene her på bloggen, tenker du kanskje at det finnes en kobling mellom mitt eget liv og denne novellen? Men nei, den er nok ikke selvbiografisk, og dessuten kan man jo være gnien på så mye mer enn de kronene, ikke sant? Men noen felles budsjetterfaringer kan det vel være at vi har, hovedkarakteren og jeg :)

Dette er min tredje novelle i Familien, og den siste jeg har ventet på. Skal det bli flere må jeg nok få opp farten og produsere så tastene spretter... jeg håper at det løsner snart! Jeg har mange ideer men kommer ikke i gang. Kanskje høstturen til feriehuset for å vinterstenge hus og hage kan gi meg litt etterlengtet inspirasjon!

4 kommentarer:

  1. Hei! Gratulerer så mye med nok en novelle i ukeblad! Jeg er imponert over innsatsen din, men også gjennomføringsevnen, det ser ikke ut til å være noe i veien med noen av delene! Veldig gøy å se at andre får noe på trykk, det er inspirerende for oss andre skribenter også, det :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det :) Jo, det er spennende å se novellene nå ut til lesere, og jeg har ennå ca 3 som er solgt for lenge siden, som jeg ikke tror har vært på trykk ennå. Det kan ta ganske lang tid for enkelte tekster, men bladene planlegger nok i god tid og får sikkert tilsendt nytt stoff jevnlig. Men jeg har ikke greid å følge opp produktivitetsnivået fra i vår. Fikk endelig sendt avgårde to nye noveller i går, men det er altfor lenge siden jeg solgte noe. Huff huff... :) God helg!

      Slett
  2. Gratulerer med ny novelle. Synes du er flink og produserer bra. :) God helg og skriv på.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, fivrelden! Og fin søndagskveld til deg! :)

      Slett

[Forsvant headingen? Klikk her for å starte fra hovedsiden!]