11. august 2015

På trykk i Familien

Jeg er tilbake fra feriehus og tre ukers ferie! Nå gleder jeg meg til å jobbe litt mer strukturert og målettet igjen. Det var tøft å komme i gang i dag. Selv om jeg mentalt er helt klar for å jobbe, hørte jeg faktisk ikke vekkerklokken...

Tidligere i sommer solgte jeg flere noveller til Familien, og da jeg kom hjem fra ferien lå Familien nr 16 (27. juli) i postkassen, med novellen min «Salves hage» på trykk! Denne gangen ble det et ordentlig romantisk oppslag, til tross for at historien ikke bare handler om "de to". Jeg tenkte nok ikke så mye romantikk da jeg skrev, som illustrasjonen av John Hancock gir inntrykk av, men akkurat dette er det jo andre som avgjør. Det er leserens opplevelse som teller, og ikke hva jeg tenkte...

Denne gangen er illustrasjonen kjøpt inn fra en illustrasjonsdatabase, og altså ikke laget basert på teksten. Dermed har jeg lært noe nytt - det er ikke alltid sånn at illustratøren leser novellene i det hele tatt.

Det er fortsatt litt rart å se novellene mine på trykk. Jeg innbiller meg at jeg er ferdig med en tekst idet jeg selger den - sånn bør det i alle fall være. Hva redaksjonen velger å gjøre med den etterpå trenger jeg jo ikke å bry meg om. Men dette er bare min tredje tekst på trykk, så jeg trenger nok noen runder til før jeg greier å kutte tvert i det jeg selger. Ennå gjenstår det å se fem solgte noveller i bladene, så da får jeg jo øvd meg litt på dette. Det blir mindre romantikk etter hvert, bl.a. kommer det 2 krimnoveller i Hjemmet og 1 krim i Vi Menn. De andre er relasjonsnoveller som nok handler om kommunikasjon og kjærlighet, men da mer om havarerte ekteskap enn ung romantikk.

Uansett - nå er jeg lykkelig tilbake på hjemmekontoret! Håper du også får en god arbeidsuke!

2 kommentarer:

  1. Hei, og velkommen tilbake til kontoret! :-) Og GRATULERER så mye med novellesalg! Det går unna, skjønner jeg, så utrolig flott! Det bladet er vel ikke det samme som er i butikkene nå, eller? Det kan jeg jo finne ut, men mulig det var forrige uke... Uansett, fortsett med det produktive arbeidet! Glad på dine vegne!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Gro Jeanette! Nå var du kjapp, og jeg har vel aldri svart en kommentar bare 20 minutter etter at den ble skrevet, å jeg er også kjapp :) Og hyper etter å jobbe litt, så jeg blir nok mer aktiv her på bloggen også.

      Det bladet er nok ikke lenger i salg. Familien utgis bare hver 14. dag. Nytt nummer i salg fra i går. Takk for hyggelig kommentar!

      Slett

[Forsvant headingen? Klikk her for å starte fra hovedsiden!]